Background

sahte can yücel metinleri



(Yaklaşık son beş yıldır internette sosyal medyada dolaşan “Can Yücel” imzalı ancak Can Yücel’in ne üslubunu ne ince alayını barındırmayan sahte metinler aşağıda sıralanmıştır.)

 

1.Bağlanmayacaksın

2.Kadın Dediğin

3.Erkek Dediğin

4.Seninle Olmanın En Güzel Yanı

5.Anladım

6.Herşey Sende Gizli

7.Eğer

8.Herkes Gitmek İstiyor

9.Sevdiğin Kadar Sevilirsin

10.Sağlık Olsun

11.Tam zamanında Yaşamak

12.Tersten Yaşamak

13.Biraz Değiştim

14.Bir gün Anlarsın

15.Gitmek

16.Seninle Yaşlanmak İstiyorum

17.Asla Keşkelerim Olmadı

18.Özledim Seni

19.Bilmelisin ki

20.Aşk

21.Boşver ve Yaşı Başı

22.Olmuyorsa Zorlamayacaksın

23.Ben Benden Olgun İnsan İsterim Karşımda

24.Öyle Sabah Uyanır Uyanmaz Fırlama Yataktan

25.Farkında Olmalı İnsan

26.Bir Eşi Olmalı İnsanın

27.Biraz Değiştim

28.Unutma

29.Sevgi Emekmiş

30.Özleme Dair

31.Ömür Dediğin Bir Gündür O da Bugündür

32.Aşk Ayakkabı Gibidir

Categories: Share

7 yorum:

  1. bilgiyi nereden edindiniz peki dayanağınız nedir biraz daha açıklayıcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  2. Herkes gibi ben de şüpheliyim...Kaynak göster Kiya'cığım...

    YanıtlaSil
  3. bence artık ben de herkes gibiyim... :)

    YanıtlaSil
  4. "Olmayan"a değil olana kaynak gösterilir.

    YanıtlaSil
  5. bu çalışma aslen semih çelenk'e ait (http://tr.wikipedia.org/wiki/Semih_Çelenk), ben paylaşma gereği duydum bu fake can yücel metinlerinden bıkıp usandığım için. semih abi, bu derlemeyi bütün can yücel kitaplarını didikleyerek yapmıştır. aslen benim de aklımdaydı böyle bir çalışma ama elimde bütün can yücel kitapları olmadığı için yapamadım. öte yandan bu sahte metinleri bir defa okumak bile (eğer biraz can yücel okumuşsanız ve düşünceleri hakkında fikriniz varsa) durumu anlamak için yeterlidir. mesela kadın dediğin isimli zırvalığa bakalım:

    Para lazımcılardan, kürkçülerden, cep telefonu manyaklarından,dırdırcılardan,
    unutkanlıklarını senin üzerine atanlardan, kendi yetersizliğini seni suçlayarak rahatlayanlardan,
    raf süslerinden,tehtidkarlardan, kaçaklardan, kıkırdayanlardan, boş bakanlardan olmayacak.
    Saflığı, cahilliği, aptallığı oynamayacak, biraz ukala olabilir ancak sana rol yapmayacak.
    Bir şeyi çok isterse ve inançları doğrultusunda yapacak.

    hadi orda cep telefonu manyakları olmasa, durum biraz daha zorlaşabilir. ancak bu metnin can yücel'e ait olamayacağı gün gibi aşikar. bütün burada sayılan metinler bu bakımdan sorunlu metinlerdir ve can yücel'in kitaplarında da bulunmamaktadır. yine de ikna olmayan bütün can yücel kitaplarını baştan karıştırabilir. bir metni bulursa biz de buradan sileriz...

    YanıtlaSil
  6. ayrıca burada anılanlar çok sık dolaşan metinler. bazılarına video bile yapılmış, paylaşılıyor. her türlü zırvalığın altına can yücel, nazım hikmet ve daha şaşırtıcısı pablo neruda yazan bir şebeke var sanırım net üzerinde. nitekim geçenlerde birisiyle sahte bir nazım hikmet paylaşımı üzerinden girdiğimiz tartışmada sözü geçen metnin oğuz bal'a ait olduğunu bulmak için 2-3 saatim gitti. o kadar çok yere nazım hikmet olarak girmiş ki, gerçek yazarını bulmak neredeyse imkansız. bu paylaşımları yapan sayfalara da "bu metinleri can yücel'in hangi kitabından aldınız?" diye sorsanız yasaklıyorlar sizi garip bir biçimde.

    YanıtlaSil
  7. birkaç tanesinin sahte olduğunu daha önce duymuştum ama 32 bana bir hayli fazla geldi bu yüzden bir açıklamaya ihtiyaç duydum teşekkürler.

    YanıtlaSil